home  

discl. / ©, lid NVJ

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Toets een onderwerp in het zoekboxje, of
klik op één van de letters A..Z hierboven.


klantgericht bouwen

 

klantgericht bouwen

De Stichting Klantgericht Bouwen (SKB), opgericht door Bouwend Nederland en de Vereniging Eigen Huis, heeft als doel de klantgerichtheid, de opleveringskwaliteit en de kwaliteit van de totale bouwbranche te verbeteren. 

Door het forse aantal klachten van eigenaren en toekomstige gebruikers tijdens de bouw en bij de voorschouw (voorfase van de uiteindelijke oplevering) is Klantgericht Bouwen tot het keurmerk gekomen dat wordt gegeven aan bouwers voor hun goede klantgerichtheid, geringe aantal fouten geconstateerd bij oplevering e.d. Het Keurmerk is gebaseerd op de resultaten van 6 metingen: kwaliteit oplevering (1x), snelheid van herstel (1x), kwaliteit dienstverlening (4x).
Een belangrijk punt is het tonen van de deelnemers, d.w.z. de bouwers die het keurmerk hebben, zodat deze door potentiële opdrachtgevers benaderd kunnen worden.

Op de site Bouwprestaties wordt bijgehouden wat de prestaties zijn van de deelnemende bouwbedrijven.